"Facsimile - İstanbul #4 & #6"
Murat Germen
Pileksi üzerine fotoğraf baskı
480X60 cm
İşletme Fakültesi -1. Kat
Kent silüetinin panaromik fotoğrafının ufuk çizgisine yakın bir hizadan manipüle edilerek oluşturulan eser, izleyiciyi kentin imgesine farklı bir gözle bakmaya davet eder. Dini yapılar, sermayeye ait yüksek yapılar bu müdahelenin ardından hala görünürlüğünü korurken, konut, yeşil alan benzeri kamusal mekanlar giderek görünmez olur. Çalışma serisinin adı -facsimile (tıpkıbasım) bu durumun dünyanın hemen her yerinde benzer şekilde olduğunu işaret eder.
#kenthakkı #konuthakkı #kültürelmirasınkorunması #yaşanabilirşehirler #kentinruhu #soylulaştırma #kentsuçları #erişilebilirkent #kapsayıcıkent #engellidostukent #dirençlikent
Sanatçı Hakkında:
Fotoğrafı bir ifade ve araştırma aracı olarak kullanan Germen, eserlerinde aşırı kentleşme ve soylulaştırmanın etkileri, mülkiyet/mülksüzleştirme, emperyalizmin yeni biçim/aygıt ve yöntemleri, katılımcı vatandaşlık, kent hakları, yerel kültürlerin sürdürülebilirliği, insanın doğada neden olduğu tahribat, iklim değişikliği, küresel ısınma, su hakları gibi konulara odaklanır. Kültürel miras, yerel arşivleme, delil toplama eylemi olarak belgeleme, kişisel bellek/toplum belleği çatışmaları, ihanetler ve emanetler arasındaki dinamikler sanatçının işlerinde merkeze oturan bazı kavramlardır.
İlgili Diğer Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları