Karışık teknik alçı ve kağıt heykel
100X170X40 cm
Hukuk Fakültesi -1. Kat
Eser, insan vücudunu bir çöp torbası içinde sıkışmış bir şekilde betimleyerek, izleyicide antroposen çağının insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerini çağrıştırır. Heykelin dinamik pozu, kırmızı babetleri ve kinetik oluşu itibari ile çocuksu ve pozitif bir algı yaratırken; çöp torbasının çağrıştırdığı negatif anımsatıcılar, bir çelişki oluşturur.. Eserin kinetik özelliği beden - hareket ilişkisine dikkat çekerken, izleyici bedeni ile kurduğu ilişki üzerinden modern hayatın gündelik pratiklerini sorgulamaya davet eder. bir gönderme yapar.
#hareket #havasutoprakkirliliği #bulaşıcıhastalıklar #üremesağlığı #erişilebilirilaç #erişilebiliraşı #sağlıkgüvencesi #önlenebilirölümler #maddebağımlılığı #trafikkazaları
Sanatçı Hakkında:
Yılmaz, yapıtlarında sanatsal çalışmanın temelindeki ‘özgürleşme çabası’nı irdeler. Türk toplumunda gözlemlenen sosyal olgulara göndermeler yaparak sanat piyasasının baskıcı ortamına dair yorumlar sunar. Heykel, kolaj ve performans gibi farklı anlatım tarzlarını kullanan sanatçının çalışmalarındaki amacı; imaj bombardımanından şizofrenik bir hale gelmiş çağdaş toplum izleyicisinin kırılan gerçeklikle tekrar empati kurmasını sağlamaktır. Sanatçı doğayı, insanı ve kültürü yan yana koyup ilişkilendirirken, çevrede bulunan ya da bulduğu eşyaları ve bağlamları işlerinde sık sık kullanır.
İlgili Diğer Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları