Alt

Özlem Şimşek • (1982 - )

2005’te Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü′nü bitirdi. 2004’te İsveç Enstitüsü bursuyla Stockholm Nordens Fotoğraf Okulu’nda Halil Koyutürk'ün yönetiminde belgesel fotoğraf konusunda eğitim gördü. 2009’da Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Fotoğraf Ana Sanat Dalı’nda yüksek lisans öğrenimini tamamladı. 2003’ten itibaren Geniş Açı, Hürriyet Gösteri Sanat Edebiyat ve Milliyet Sanat dergileri için fotoğrafla ilgili yazı ve eleştirileri yayımlanan sanatçı, çalışmalarını İstanbul’da sürdürmektedir.

Şimşek’in ilk çalışması olan “Kendine İyi Bak”, sanatçının kendisi de dahil olmak üzere yakın çevresinin fotoğraflarından oluşan öznel belgesel türündeydi. Daha sonraki çalışması “Epik Ayartma”da ise Osman Hamdi Bey’in ünlü tablosu İstanbul Hanımefendisi’nden, İbrahim Çallı’nın ilk Türkiye güzeli Keriman Halis’i resmettiği tablosuna kadar modern Türk resminin ünlü kadın portrelerindeki modellerin yerine geçerek, onlar gibi giyinip poz veren sanatçı, sergideki fotoğraflarında ‘kadınlık rollerinin ve jestlerinin arkeolojisini yaparken, video çalışmalarında ise ‘Bu kadınlar canlansa ne yaparlardı?’ sorusundan hareket etti. Şimşek, lacivert zemin ve parlak ışık altındaki dev fotoğraflarını şu şekilde anlatmaktadır: “Modern Türk resim tarihi Batılılaşma hareketleriyle başlıyor, yani Tanzimat dönemiyle. Tanzimat aynı zamanda Batı'ya eğitim için öğrenci gönderilmeye başlanmasının da tarihi. Hem Osmanlı hem de Cumhuriyet'in modernleşme projesinde sanat da kadın da iktidarın önemli bir temsil alanı. ... Sanatçı devletin değişiminin ve yeni yüzünün temsilcisiyse kadın da modernleşmenin en büyük sembolü ve nesnesi."

Diğer Eserleri

Eser Adı: 
Dance in the Mirror
Kategori: 
Materyal: 
Teknik: 
Ölçü: 
Konum: 
  /  


Kompozisyon: 

Eser Adı: 
Aynada Dans
Kategori: 
Materyal: 
Teknik: 
Ölçü: 
Konum: 
  /  


Kompozisyon: 

Daha Fazlası

Koleksiyondaki Eserleri