Can Akgümüş • (1987 - )
Özyeğin Üniversitesi için özel bir seri gerçekleştiren sanatçının fotoğraflarıyla okulun farklı yerlerinde karşılaşmak mümkün. Akgümüş bu çalışmasını şu sözlerle anlatmaktadır: “Vektörel ilerlediğini bildiğimiz zaman, algıda eğilip bükülür, dev bir haritaya dönüşür. Ardışık anlardan bir tanesini çekip aldığımızda bir sonrakinin yerini ancak kurduğumuz bu basit zaman sistemi içinde belirleyebiliriz; ancak asla emin olamayız önünde ya da arkasında durduğumuzdan. Bu durumda fotoğraf medyumu bize her defasında mutlaklık saptama şansı tanır, belgelemekten çok daha fazlasını elde etmiş oluruz. Üç değişik niyetin nesnesi haline bürünen fotoğraf bizi yapan, maruz kalan ve bakan taraflardan birine yerleştirir.
Medyum olarak fotoğrafı seçmekteki amacım bana sunulan bu gerçekliği alıp, literatürün röntgen, bellek, fetiş, yüzleşme ve farkındalık gibi reylerini kullanarak yeniden ve tekrar yeniden üretmek; bu yolla mevcut döngüyü daha iyi saptamak, anlamak ve yorumlamaktır. Bunu yaparken sürekli değişen ve karmaşık bir yapıya sahip akışkan anlar toplamını tahlil etmek, hem öldürmek, dondurmak; hem de eş anlı sonsuzlaştırmak gayesindeyim. Özyeğin Üniversitesi Koleksiyonu için hazırladığım bu seri, tamamen bu mekâna özel bir çalışmadır. Uzun bir süreç içerisinde mekânın iç dinamikleri ve çevre ile etkileşimi arasında oluşan bu gerilimi çağdaş mimarinin çözüm önerileri arasında bulunan şeffaflık, yansımalar, transparanlık ve kendiliğinden gerçekleşen zahiri görüntüler üzerinden kurguladım. Oluşturmuş olduğum ‘Manzara Kontrol’ noktaları ile çok uzun yıllara yayılacak bir mekân-çevre kontrol ilişkisi kurup, sonuçların daimi değişken yapısını açık uçlu bıraktım. Bulutlar 1 ve 2 yerleştirmesi bulunduğu mekânın manzarasıyla örülü, geçişkenliğin yanıltıcı olmasına izin veren bir şekilde düzenlendi. Serinin devamında ise mimarinin izin verdiği ölçüde, kendi içindeki diyaloğu ile konumlandığı bölge arasında kurduğu zıtlıklarla deforme olmuş, bozulmuş zahiri görüntüleri bir araya topladım.”